En acabar , l’alumne ha de ser capaç de:
UNITAT
DIDÀCTICA DE PROGRAMACIÓ
GRUP
CLASSE
|
DURADA
|
PERÍODE
|
CURS
ESCOLAR
|
PROFESSORS
|
|
1r
i 2n ESO
|
3
dies
|
2n
trimestre
|
2016/17
|
Cesc
– Gerard- R.Mari- N.Macip
|
|
ÀREES
|
TÍTOL
|
||||
Socials-anglès-català-castellà-naturals-EF-tecnologia-matemàtiques
|
ELS
ESPORTS DE MUNTANYA EN TEMPS DE NEU AL PALLARS
|
||||
CONTINGUTS D’APRENENTATGE: |
|||||
OBJECTIUS
DIDÀCTIS
|
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
CRITERIS
D’AVALUACIÓ
|
|||
Conèixer
els elements que regeixen i condicionen els esports de muntanya,
tenint en compte aspectes tècnics i físics
|
Autonomia
i iniciativa personal
Aprendre
a aprendre
Coneixement
i interacció amb el món físic.
|
Estar
atent a l’explicació dels monitors dels esports.
Participar
de manera activa en els diferents esports.
|
|||
Comparar
les diferents modalitats d’esports d’hivern i entendre les
tasques dels professionals que les imparteixen
|
Aprendre
a aprendre
Coneixement
i interacció amb el món físic
Autonomia
i iniciativa personal
|
Estar
atent a l’explicació dels monitors dels esports.
Participar
de manera activa en els diferents esports.
|
|||
Identificar
les característiques històriques, culturals, geogràfiques i
socials del Pallars i dels Pirineus.
|
Matemàtica
Lingüística
i comunicativa
Interacció
amb el món físic
Aprendre
a aprendre
|
Cercar
informació
Aplicar
els coneixements matemàtics amb els d’altres matèries per
comprendre situacions.
Elaborar
un discurs propi a partir de la informació trobada i les
activitats realitzades.
|
|||
Produir
textos escrits o orals, en diferents suports, per comunicar,
compartir idees, coneixements, i utilitzant diferents idiomes.
|
Lingüística
i comunicativa
Digital
i de la informació
|
Comunicar
la informació obtinguda de formes diverses ( escrit, oral, TIC…)
Participar
en els debats, aportant opinions, arguments, respectant l’opinió
dels altres i cercant conclusions comunes.
|
|||
Comprendre
com interactuen els éssers vius entre ells i amb el medi i
valorar l’impacte de l’acció humana sobre la natura,
adquirint
un sentit de responsabilitat compartida vers el patrimoni cultural
i natural.
|
Autonomia
i iniciativa personal
Aprendre
a apprendre
Social
i ciutadana
|
Interpretar
diverses fonts escrites, materials i iconografiques
Distingir
entre informacions rellevants i anecdòtiques
Elaborar
un discurs
propi a partir de la informació trobada i les activitats
realitzades
|
|||
Concebre
la tecnologia com un conjunt de coneixements destinats a cobrir
determinades necessitats de les persones individual o
col·lectivament.
|
Autonomia
i iniciativa personal
Aprendre
a aprendre
Interacció
amb el món físic
|
Seguir
correctament les fases del procès tecnològic en el disseny i
construcció d’un objecte senzill.
Triar
els materials adients per fer-ne un ús sostenible.
|
|||
MATERIALS
i RECURSOS:
-
Dossier de paper entregat per l’empresa contractada.
-
Classes d’iniciació a l’esquí, raquetes de neu, construcció d’iglús, quads, ponts i tirolines.
TEMPS :
Estada
de tres dies a Rialp.
El
dossier es treballarà a l’aula durant dues classes de tutoria.
ATENCIÓ
A LA DIVERSITAT:
Tots
els alumnes poden realizar la tasca segons els diferents nivells.
ACTIV.
AVAL. (Criteri):
Observació
durant l’estada de la participació i implicació de l’alumne.
Correcció
de les activitats del dossier en paper.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada